Thursday, October 4, 2012

BERHARAP DAN MENGHARAP :)

hah ~ kadang2 kita selalu mengharap dan berharap pada sesuatu yang kita tahu kita tidak akan dapat, seperti ungkapan melayu "Mengharap Bulan Jatuh ke Riba".. emm mmg tak lah. tapi sebenarnya, tak salah jika kita berharap dan mengharapkan sesuatu, kerana daripada apa yang kita harapkan itu, dari situ adanya semangat dan usaha untuk mendapatkan.

Tapi kadang2 juga kita menghadapi situasi yang sangat sukar untuk diterjemah, seperti kita mengharapkan sesuatu, tetapi peratus untuk dapat dan tidak dapat tu sangat besar. tapi harapan itu masih ada. mcm mana tu? aku sendiri pon pening dengan situasi mcm ni, situasi ni bagi aku berat.

Saat ini aku mengaharapkan sesuatu yang mungkin akan datang dan mungkin tidak. ia sangat sukar dijangka, ssesuatu yang tak dapat dibaca akal fikiran. tapi kalau aku ada kuasa baca hati org, aku dah boleh dah settle masalah ni. haha :P Tapi tu lah, memang sangat sukar lah. aku sedang menanti jawapan sama ada aku dapat atau tidak yang aku harapkan, dan penantian tu sangat2 menguji kesabaran jiwa aku lah. orang cakap penantian satu penyiksaan, mmg sgt menyiksakan. tapi HARUS jugak menunggu, jangan putus asa, teruskan bersabar, InsyaAllah pasti ada hikmah dan jawapan yang menanti suatu hari nanti. Bila tu hanya waktu yang menentukan. selagi kesabaran ada dalam hati, yang indah pasti menunggu. InsyaAllah :)

#KeepItUp SHIDA !!! >.<

1 comment:

  1. aku tag nama hg dalam entry aku supaya hg pemes jgk.. hahah

    ReplyDelete